Skip to main content

Kosten, vergoedingen en aanmelden

Cliëntinformatie

Wat betaal je zelf en wat betaalt De Kroon

Als client van de De Kroon Zorg ontvang je de zorg die je nodig hebt en geïndiceerd is. Vanuit je Wlz-indicatie betalen we ook andere kosten. Welke kosten dit zijn vind je in deze lijst. In de lijst staat bij een aantal diensten of kosten dat je deze zelf moet betalen. Het is altijd de moeite waard te kijken of je via je zorgverzekering of andere verzekering deze kosten hebt gedekt.

De Kroon rekent in principe geen bedragen door voor aanvullend geleverde diensten. Als de situatie zich voordoet dat dit toch noodzakelijk is, wordt van tevoren met jou en eventueel je vertegenwoordiger hierover een afspraak gemaakt. Hierdoor komt niemand achteraf voor verrassingen te staan. 

Wachttijden

Op dit moment zijn er bij De Kroon geen wachttijden. 

Aanmelden

Aanmelden kun je doen door middel van het invullen van het aanmeldformulier. Je kunt ook contact opnemen met ons Zorgloket, zodat we samen met jou de aanmeldprocedure doorlopen.  

Inzicht in klanttevredenheid

Eind 2016 heeft De Kroon een onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid. De uitkomsten van dit onderzoek kun je hier bekijken.

Contactgegevens onafhankelijke cliëntondersteuners

Iedereen die recht heeft op zorg uit de Wet langdurige zorg (Wlz) kan hulp krijgen van een cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt u of uw naaste met al uw vragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg.

U heeft recht op deze cliëntondersteuning als u een indicatie heeft van het CIZ voor zorg uit de Wet langdurige zorg. Hier vindt u contactgegevens van organisaties waar u terecht kunt voor onafhankelijke cliëntondersteuning.

U kunt bijvoorbeeld advies en ondersteuning krijgen bij:

  • Het maken van een keuze voor een zorgaanbod dat bij u past.
  • Het vinden van en bemiddelen naar een geschikte (gecontracteerde) zorgaanbieder.
  • Het samen met u opstellen van uw zorgplan voor VPT, MPT en PGB.
  • De evaluatie van het zorgplan en het zorgaanbod, inclusief het bijstellen hiervan.

Hieronder vindt u gegevens van organisaties die een landelijke dekking hebben, deze organisaties kunt u altijd benaderen.

Meer weten over onafhankelijke cliëntondersteuning?

Op de website van Menzis Zorgkantoor vindt u informatie over Cliëntondersteuning. U kunt daar ook het contactformulier invullen.
U krijgt dan zo spoedig mogelijk een reactie.

Contactgegevens Menzis Zorgadviseur

Website  www.menziszorgkantoor.nl
E-mailadres  zorgadvies@menzis.nl

Telefoonnummer  Zorgadvies 088 222 42 42
Telefoonnummer  PGB Wlz 088 222 49 49

Contactgegevens Zorgbelang

Website  www.adviespuntzorgbelang.nl
Telefoonnummer 0900 243 81 81

Contactgegevens MEE

Website  www.mee.nl
Telefoonnummer  0900 999 88 88